14 Aralık 2015

Hamdım , piştim , yandım...



“Yaşadığın her şey seni olgunlaştırır ve yaşam ağacında seni güçlendiren bir dalı simgeler.”
                                                           Mevlana Celaleddin Rumi

Öncelikle merhabalar...
İlk yazımı Mevlana haftası olduğu için Hz.Mevlana üzerine yazmak istedim.

Chris Martin dünyaca ünlü Coldplay grubunun solistidir.Eşinden ayrıldıktan sonra zor bir süreç yaşayan Martin terapistinin kendisine önerdiği Mevlana eserlerini okumaya başlar.Mevlana’nın hayatını değiştirdiğini söyleyen ünlü rockcu ‘Misafirhane’ şiirinden çokça etkilenir.“A Head Full of Dreams” isimli şarkıyı bu şiir üzerine yazar ve sözlerine şunu ekler :
“Mevlana , yaşadığın ne olursa olsun olgunlukla kabullenmeyi öğütlüyor.Hiçbir şeyden kaçmamayı kötüklerin zamanla nihayet bulacağını , yerini rengarenk bir ortama bırakacağını telkin ediyor.”

Görüldüğü üzere Celaleddin Rumi 750 yıl sonrasını yani günümüzü dahi aydınlatmış , gerek öğütleri gerek yaşantısıyla yalnız Müslümanları değil tüm dünyayı etkilemiş , İngiliz rockcunun bile kalbine dokunup yol göstericisi olmuş gibi görünüyor J

Mevlana diğer bütün sufiler gibi temel öğretisini tevhid düşüncesi etrafında örgütlemiş fakat Rabbine duyduğu aşk ile ön plana çıkmıştır.

Mevlana hayatını şu şekilde anlatır :
“Ömrümün özeti şu üç sözden ibarettir : Hamdım , piştim , yandım...”
Mevlana’nın öğretileri o derece güçlüdür ki bu öğretileri çerçevesinde Mevlevilik oluşmuştur.Mevlevilik , tamamen sevgi ve hoşgörü üzerine kurulmuş bir müessesedir.Yaradana gönül veren dünyadaki bütün yaratılanları yaradandan ötürü sevmeyi ve bizlere sevgiden söz etmeyi öğreten bir aşk piridir.Güzeli , doğruyu , iyiyi , aşkı hakikati arayanlara müjdeler veren ilahi sestir.Zulmette kalanlara teselli sunan Rahmani sedadır.Ayrılıktan inleyenlere şifa bahşeden devalı nefestir.İnsana insanı öğretendir.Her şeyin insanda olduğunu ve tüm evrenin insanın emrine verildiğini öğretendir.

Hz.Mevlana’nın vasiyeti ise söyledir :
“İnsanların en hayırlısı insanlara yararı olandır , sözün en hayırlısı az ve anlaşılır olanıdır.”
Öyleyse sözü kısa kesmek gerek vesselam...



                                                                                  FATMANUR ÖZER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder